Miskottekamer op festival ZONDAG, Haarlem 30 juniGeplaatst: 24-06-2019 11:10

Op zondag 30 juni wordt in Haarlem vanaf 10.30 uur tot 18.00 uur het festival ZONDAG gehouden, in de Doopgezinde Kerk, Frankestraat 24. Voor het programma, zie hier. Een onderdeel van het grote programma is de 'Miskottekamer', mede georganiseerd door de Miskotte Stichting, met bijdragen van Jos Wienen, Leonie Breebaart en Kangwa Mabuluki.

Op dit festival ZONDAG in Haarlem is een 'Miskottekamer' met een interessant programma:
12.00 - 12.45 uur: Gesprek met Jos Wienen, die theologie studeerde, burgemeester werd en Miskottelezer bleef. Over wat hem raakt in diens dagboeken.
13.00 - 13.45 uur: Gesprek met Leonie Breebaart, filosofieredacteur en columnist bij Trouw, kleindochter van K.H. Miskotte. Over de man als grootvader, over wat er door de generaties wordt doorgegeven en over hoe je de tijd 'leest': hebben wij, zoals Miskotte in zijn eeuw, zicht op wat er in de samenleving gaande is?
14.00 - 14.45 uur: Gesprek met Kangwa Mabuluki, theoloog in Zambia, die i.s.m. de Doopsgezinde Gemeente Haarlem een studie Bijbelse Theologie voor Afrikaanse voorgangers ontwikkelde. Over de zeggingskracht van Bijbelse teksten in verschillende contexten.
15.00 - 15.45 uur: samen lezen: een fragment uit Miskottes boek Bijbels ABC naast een column van Arnon Grunberg: wij zijn als samenleving ons verhaal kwijt en hebben meer dan ooit de taal van de verbeelding nodig.

Iedereen die zin en tijd heeft: welkom! En stuur het bericht door aan wie er belangstelling voor zou kunnen hebben.